piektdiena, 2011. gada 17. jūnijs

Rosība

Man jau ir plāni par to, ko es novākšu šovasar.


Nepārprotiet. Es domāju - kādas tējas, garšaugus, u.t.t., utjp. Tā kā mana ome ir cītīga žurnāla ''Ieva'' lasītāja, es atļaušos iepeistot šo to, ko es gribu paturēt atmiņā. Labākais veids, kā to izdarīt, ir pārrakstīt daļu šeit. Non stress, ne jau lielu daļu.


Baltā panātre. Vācama ar visiem ziediem un stublājiem. Pretiekaisuma un mīkstinoša iedarbība. (Es tā arī nesaprotu, kā izpaužas mīkstinošā iedarbība - tiek mīkstināti iekšējie orgāni, vai kā....?)

Baltais un Sarkanais āboliņš (un kur Bastarda āboliņš?) Ievāc tikai galviņas (Izklausās slepkavnieciski) Baltais ir labs pret iekaisumiem. Sarkanais derēs pret klepu, sliktu atmiņu (gandrīz uzrakstīju - atmiņas zudumu)

Baziliks. Ievāc lapiņas pirms ziedēšanas. Uzlabo gremošanas procesus, ļoti aromātisks. (Jā, jā. Man dārzā ir tādi ļoti mini baziliki. Es netaisos viņiem nolasīt tās 1 mm lielās lapiņas.)

Bērza lapas. Spēcīgs urīndzinējs. (es itin nemaz negribu izlikties assprātīga, bet tas izklausās tā... mednieciski? Nezinu. Pēc dzinējsuņa)

Ceļtekas lapas (ceļmallapas) Svaigas lapas ir pirmā palīdzība nobrāzumiem un nelielām brūcītēm. Tēja palīdz klepum. (tēju var arī uzliet uz klepojošām, pfu, strutojošām brūcēm)

Kliņģerītes.... (vienkārši kaltējiet un dzeriet)

Kumelītes. (no coments) pretiekaisums, klepus

Liepziedi (ja tu nezini, kas ir liepziedi, tu neesi mans draugs)

Melnā plūškoka ziedi. Palīdz pret iekaisumiem un piemīt labs sviedrējošs efekts. (ļoti labs karstām vasaras dienām. Vai arī tad, kad ārā ir -25 un tu esi pazaudējis mājas atslēgas.)

Nātres. Ievāc lapas, kas ir vērtīgu vitamīnu krātuve (tas nekas, ka tavs kakls pārklāsies čūlām, ja dzersi nekaltētu nātru lapu tēju)

Piparmētras.(...)

Pelašķi. Pretiekaisums. Ziedi. Var lakstus.

Raspodiņš. (velns viņ zin, kā tas izskatās.) pretiekaisums. Sieviešu vainas.

Raudene(oregano) Vāc visus lakstus ar lapām un ziediem. nomierinoša gremošanu veicinoša droga.

Timiāns kā arī mazais mārsils. Pretklepus. Laksti.

Vīgrieze. ziedi. nomierina. pretiekaisums

P.S. man no savas puses jāpiebilst, ka ļoti laba ir kaltētu baldrijāņu tēja. Viņiem ir rozā ziediņi. Varbūt viņi ir aizsargāti, un tad man ir......Tikuntā tur daudz nebija. Kaķis pusi kaut kur nobāza.

Iekavas no manis.
Ja kas, raudene (kad zied) izskatās šādi -
Jā, šitā nav raudene. Tas ir vienkārši kruts tauriņš.





P.P.S. Raudeni vislabāk, protams, vākt, kad tā vēl nezied. Tad tā der kā garšviela (picām tā ir pamata garšviela, visur visur, jo raudenes otrs vārds, kā minēju, ir oregano)
Gaidu, kad beigs līt.

Surikāts

Nav komentāru: